T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / KARESİ - Naciye Kabakçı Anaokulu

Haberler

Mrt

Okulumuz Bulut Sınıfı ile yürüttüğümüz ''Altı Toprak Üstü Toprak'' adlı projemiz başlıyor. Bu proje ile endüstri devrimleri ile gelen küresel ısınma, iklim değişikliği ve yeni nesildeki teknoloji bağımlılığı problemini ele alarak 4-6 yaş çocukların çevre bilinci kazanması, doğal kaynakları verimli kullanmayı öğrenmesi, toprağa dokunup hissetmesi, canlılığın kaynağı toprağı tanıması, canlı çeşitliliğini öğrenerek farkındalık geliştirmesini hedefliyoruz. Projemizin tanışma toplantısını yaptık, projemize aktif bir şekilde başladık, heyecanla çalışmlarımıza devam ediyoruz.

Mrt

Okulumuzda uyguladığımız "okul öncesinde eko -per " e twining projemiz kapsamında Sevgi Sabah, Sevgi Öğlen ve Barış Öğlen sınıfları olarak bir hediye çekilişi düzenledik. Hediyelerimiz öğrencilerimizin kendi el emekleriyle hazırladıkları ve tasarladiklari artık materyallerden oluşan tasarımlardı. Çocuklarımız çöp ve geri dönüştürulebilir artık materyaller arasindaki farkı bu etkinlikle  çok daha iyi farkettiler. Hediyelerini alan öğrencilerimizin mutluluğu gözlerinden okunuyordu. El emeği olan bu hediyelerin yerini hiç bir şey tutamaz.

Şbt

Okulumuz öğretmeni  Ümmügül EREN'in  Dünya (öğlen) sınıfı  ile eTwinning kapsamında yürüttüğü Doğadan Sınıfa adlı projede öğrencilerimizle birlikte doğadan olan her türlü materyalleri kullanarak daha işlevsel hale getirecek tasarımlar yapmayı hedefliyoruz.Böylelikle miniklerimizin doğayı sevmeyi, korumayı, yaparak yaşayarak öğrenmesini sağlayarak doğada atık olarak bulunan materyalleri daha işlevsel hale getirmesini amaçlıyoruz.
Projemizin tanışma toplantısını yaptık, logo ve afiş çalışmalarımızı tamamladık. Projemiz aktif ve verimli bir şekilde devam ediyor.

Şbt

Okulumuz Bulut Sınıfı öğrencileri, Öğretmenleri Fatmanur İKiZ eşliğinde ''Radyoda Çocuk Var'' eTwinning projesine başladılar. Bu proje ile hemen her şeyin görsellik üzerine inşa edildiği günümüz dünyasında bu duruma bir parantez açarak eski dönemlerin en önemli iletişim aygıtı olan radyoyu ön plana çıkarmaya ve internet tabanlı özel radyo yayınları yaparak eğitime ve çocuklara farklı bir bakış açısı kazandırmaya çalışacağız.

Şbt

NKA Ailesi Okuyor Projesi kapsamında yürüttüğümüz velilerimiz ile kitap paylaşımı etkinliğini Okul Müdürümüz Rahşan Polat eşliğinde gerçekleştirdik. Ocak Ayı kitabımız olan Çocuğumun Beyninde Neler Oluyor? İsimli Saniye BENCİK KANGAL hocamıza ait olan kitabı velilerimiz ile değerlendirdik. Etkinliğe katılan velilerimize teşekkürlerimizi sunarız. 
Şubat Ayı Veli kitabımız ise Evet Beyinli Çocuk olarak belirlenmiştir.  

Şbt

My Teacher:Nature Erasmus+ Programı Okullara arası değişim ortaklıkları ka229 projemizin 'The Voice of Nature (Doğanın Sesi)' modülüne Şubat ayı itibari ile başladık. İyi planlanmış müzik etkinlikleri ve kullanılan materyaller çocukların gelişimlerine katkı sağlamanın yanı sıra, onların yerel/ulusal/evrensel çocuk müzikleri ve enstrumanları ile tanışmasına fırsat verir. Doğanın Sesi modülü ile çocuklar doğadaki ses, ritim ve müziği keşfedecekler. Doğal malzemeler ile müzik aleti tasarlayıp müzik ve ritim aktiviteleri yapacaklar. Ayrıca

Avrupa'da, Müzik aktivitesi ile günümüzde okullarda çok kültürlülükte artış görülmektedir. Çocukların birbirleri ile kaynaşmalarına katkı sağlamak için farklı kültürlerin müzik türleri ve enstüramanları tanıtılacak ve yabancı dil öğrenme farkındalığı oluşturmak amacı ile farklı dilde çeşitli şarkılar çocuklara dinletilecek ve ayrıca dünyaca ünlü müzisyenler çocuklara tanıtılarak çeşitli etkinlikler yapılacaktır. Böylece müzik yolu ile öğrenme gerçekleşecek ve çocuklarda yabancı dil farkındalığı gelişecektir.

Şbt

My Teacher:Nature Erasmus+ Programı Okullar arası değişim ortaklıkları ka229 projemizin 3. hareketliliğini İspanya'nın Ontinyent şehrinde 23-28 Ocak'da gerçekleştirdik. İspanya'nın eğitim sistemini ve ortak okulumuz Ceıp Vıcente Gırones Mora'nın işleyişini ve okullarındaki iyi uygulamaları yerinde gözlem yaparak öğrendik. Misafir olduğumuz sınıflarda Türkiye ve okulumuzu çocuklara da tanıttık. 'Doğanın Sesi' hareketliliğimiz sayesinde doğal malzemeler kullanarak müzik yoluyla öğrenme ile ilgili atölye çalışmaları yaptık. Doğal Malzemeler ile müzik aletleri deneyimledik. Günlük aktivitelerde doğal malzemelerin nasıl kullanıldığını gözlemledik. Erasmus ağacımızı diktik. Ontinyent şehrinin geleneksek danslarını çocukların yapmış olduğu karşılama töreni ile öğrendik. Öğrenme Seminerine katılan Kuzey Makedonya, Estonya, Portekiz, Letonya ve Türkiye olarak yaptığımız proje aktivitelerimizi hazırladığımız sunumlar ile anlattık. İspanyol ortak okulumuzun yapmış olduğu sunum ve de Tarihi ve kültürel geziler ile İspanya'nın ve Ontinyent şehrinin doğal kaynakları, iklimi, kültürel mirası, tarihi ve geleneklerini tanıdığımız, kültürler arası etkileşimin fazlasıyla yaşandığı bir öğrenme semineri gerçekleştik.

Ock

Okulumuz öğretmenlerinden Ümmügül Eren koordinatörlüğünde BİGEP kapsamında yürüttüğümüz " Geri Dönüştür Dünyayı Değiştir" Proje kapsamında okulumuzda Sıfır Atık Günü düzenlenerek çocuklara sürdürülebilir yaşam becerilerini benimsetmeyi amaçlayan etkinlikler, okulumuz öğretmenleri tarafından uygulanmak üzere planlandı. Bir eğitim öğretim yılı boyunca uygulanabilecek etkinliklerin temel hedefi çocukların "Düşün, Gerekli Değilse Tüketme", "Daha Az Tüket", "Değerlendir, Yeniden Kullan", "Değiştir, Farklı Amaçla Kullan" ve "Dönüştür, Doğa Kazansın" prensiplerinden oluşan 5D basamaklarını tanımaları ve günlük yaşamları ile ilişki kurmalarına destek olmaktır.

Çocukların "Geri Dönüştür, Dünyayı Değiştir" projesinin "Sıfır Atık" bilinci kapsamında doğal varlıkların korunması, doğa dostu tüketim alışkanlıkları ve atık yönetimi gibi konularda farkındalık geliştirmeleri için öğretmenlerin rehberliğinde uygulanması planlanan etkinliklerden Enerji Tasarrufu etkinlikleri çocukların farkındalık kazanması açısından dikkat çekici ve verimli bir şekilde gerçekleşti.

Ock

Bigep kapsamında yürüttüğümüz NKA'DA 5 Gün Projesi faaliyetlerimiz devam etmektedir. Pazartesi günü; yeni bir bilgi, salı günü;meyve, çarşamba günü;atık materyal, perşembe günü;kitap paylaşımı, cuma günü; aile katılımı etkinliklerimiz uygulanmaktadır. 

Ock

Ekoper projesi kapsamında çocuklarla birlikte kompostetkinliği gerçekleştirdik. Çocukların çevreye sürdürülebilir yaşama dair tutumlarını artırmak amacıyla kompostun her aşamasına çocukları dahil ettik. Kompost etkiliğini artırmak amacıyla Soso'nun Kompost Kitabı yazarı ile söyleşi gerçekleştirdik. Çocuklar söyleşiye katılmadan kendi yaptıkları sosoları da yanlarında bulundurdular ve kompostadair ipuçlarını öğrendiler.

Ock

Okulumuzda böceklerin yaşadıkları ortamları gözlemlemek amacıyla böcek malikanesi kurulmuştur. Çocuklar malikanenin küçük sakinlerini düzenli olarak gözlemleyip, bahçeden evden getirdikleri böcekleri malikaneye yerleştiriyorlar.

Ock

Permakültür; içinde bulunduğumuz yüzyılın en temel problemlerinden biri olan çevre sorunlarının çözümü olan sürdürülebilir yaşama doğru ilerlemek için oldukça başarılı bir sistemdir. Permakültürün en temel amacı; kendimizin ve çocuklarımızın sorumluluğunu üstlenmek ve karbon ayak izimizi en aza indirmektir. Projemiz ile okul öncesi dönemdeki çocuklara çevre bilinci ,doğaya karşı duyarlılık ve sürdürülebilir yaşama katkı sağlamayı hedefliyoruz.

Hedefler

Yeryüzüne özen göstermek,

-İnsanlara özen göstermek,

-Tüketime sınır getirmek,

-Sürdürülebilir yaşam,

-Sürdürülebilir tarım,

-Çevre eğitimi ve bilinci kazandırmak,

-Doğaya karşı duyarlılık,

-Çocuklara doğaya karşı estetik duygular kazandırmak,

-Doğa ile nasıl etkileşim kuracaklarını öğretmek ,başlıcahedeflerimizdir. Bu kapsamda okulumuzda öğrencilerimiz ile birlikte kompost yapımını öğrendik. 

Ock

NKA Ailesi Okuyor projemiz kapsamında Ocak Ayında öğretmenlerimiz, Hızır'la Kırk Saat, velilerimiz ve personelimiz ise Çocuğumun Beyninde Neler Oluyor? isimli kitabı okuyacaklardır. Projemize destek olan tüm katılımcılarımıza teşekkür ederiz. 

Ock

Enerjinin etkin kullanılması, israfın önlenmesi, enerji maliyetlerinin ekonomi üzerindeki yükünün hafifletilmesi ve çevrenin korunması için enerji kaynaklarının ve enerji kullanımında verimliliğin arttırılması amacıyla Ocak ayının ikinci haftası Enerji Verimliliği Haftası olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda okulda farkındalık çalışmaları yapılmıştır.

Ock

Okulumuzda Yürütmekte olduğumuz My Teacher: NATURE (Öğretmenim Doğa) Erasmus Ka229 Okul Eğitimi projemizin bu dönem boyunca ''Matematics with Natural Material'' (Doğal Materyaller ile Matematik) modülüne çalıştık. Bu sayede okulumuz öğrencileri; Okul yıllarındaki matematiğe temel oluşturan şekil, sayı, işlemler, ölçüm, mekanda konum, örüntü, basit veri toplama ve değerlendirme gibi matematiksel kavram ve beceriler ile  bu becerilerin kazanılması ve kullanılmasında anahtar rol oynayan problem çözme, iletişim kurma, sonuç çıkarma ve bağlantılar kurmayı içeren matematiksel düşünce kazandılar. Çocuklar proje boyunca ve sonrasında matematiği gerçek yaşam ile doğada ve sınıfta anlamlandırarak işledi.Oryantirik etkinlikleri yapılarak çocuklarda harita okuma, mekanda konum alma, analitik düşünme, üç boyutlu algılama becerileri ile Kodlama etkinlikleri yapılarak çocukların zihinsel gelişim, problem çözme becerisi, işlerin planlanması, durumlar arası ilişki kurma ve yeni fikirler üretme konusunda beceriler kazandırıldı.